Iceberg Training Network http://www.accelera.ro  
START
Teoria iceberg-ului
Învățarea experiențială
Inteligenta emotionala
Analiza tranzactională
PROGRAME DE TRAINING
Metoda ESPERE - Managementul Comunicarii (training si formare)
Market Yourself
Abilitati practice de comunicare
Comunicare în marketing
Afirmarea de sine și reușita în afaceri
Asertivitatea - o cale spre succes
Abilități de relaționare interpersonală
Abilități de negociere
Management Development
Team Building
Team Leadership
Tehnici de prezentare
Dezvoltarea inteligenței emotionale
Dezvoltarea încrederii de sine
Analiza relațională
Managementul stress-ului
Managementul timpului
Creativitatea în afaceri
Abilitati de vanzare

SPUNE-ȚI PĂREREA
acces în forumul de discuții

CONTACTEAZĂ-NE
  Informatii generale
  tel: 0743 009 570
  1educat.ro/iceberg
   
iceberg training network >> teoria iceberg-ului
 
 

Teoria Iceberg-ului

Când ne referim la Teoria Iceberg-ului, dorim să accentuăm una dintre componentele - conținut sau proces, specifice oricărui sistem.

În termeni generali, procesul este modul în care funcționează un sistem. Procesul de comunicare este modul în care oamenii interacționează în cadrul sistemic specific comunicării.

Comunicarea presupune o interacțiune structurata pe doua nivele:

  • CONȚINUTUL sau subiectul comunicării
  • PROCESUL sau felul în care oamenii interacționează pe marginea subiectului

Dacă participăm la o discuție, ne vom concentra, în special, pe subiectul discuției. În paralel, vom surprinde și o serie de comportamente specifice procesului: cine vorbește, cum vorbește, ce gesturi face, de ce face aceste gesturi, cum influențează persoana care vorbește modul nostru de a gândi și reacționa etc.

Comunicarea eficientă înseamnă să participăm la conținutul comunicării, dar, în același timp, să conștientizăm și ceea ce se întâmplă în cadrul procesului. De cele mai multe ori acest ultim element este "uitat", sau utilizat inconștient. Vom reține numai anumite comportamente care ne "izbesc" prin evidența lor.

Procesul de comunicare reprezintă mai mult de 2/3 din totalul transferului informațional, comparativ cu subiectul comunicării - conținutul. Și atunci ne întrebăm: chiar nu contează? Sau, dacă este important, ce avantaje ne poate aduce?

Ca sa evidențiem mai clar cele doua nivele ale comunicării, sa analizam o situație concreta: la un focus grup pentru testarea unui nou produs fiecare participant percepe anumite aspecte exprimate de moderator - non-verbale (mimica, gestica). În același timp participanții remarcă anumite aspecte specifice mediului înconjurător. Acest cumul de factori, aparent fără legătură cu subiectul comunicării, face ca fiecare participant să interacționeze diferit pe parcursul discuției, în funcție de felul în care se simte, de cum îi place, sau nu, gestica exagerată sau tonul scăzut al vocii moderatorului. Astfel participanții vor fi mai cooperanți sau se vor simți inconfortabil în discuție.

CONTINUT PROCES
  Comportament observabil Dinamica de bază
Modul în care este prezentat produsul Gestică exagerată Retragerea participanților din discuție
Ce se spune despre produs Tonul scăzut al vocii Inconfort
Ce întrebări se pun participanților Privirea moderatorului este orientată către participantul cu care vorbește Centrează atenția participantului; acesta se va implica mai mult în discuție, va deveni mai cooperant

 
iceberg training network >> teoria iceberg-ului
 
  Cursuri online gratuite - http://academia.1educat.roCursuri online gratuite - http://academia.1educat.ro