1educat.ro - Primul site dedicat ofertei de formare si training  

 portalul ofertei de cursuri

  Asistent  
  1educat  resurse  eLearning  certificari online   
Oferta de cursuri, detaliata pe domenii
Planificarea carierei
Editor
Stiri, evolutii, legislatie, dictionar de termeni
Resurse utile pentru furnizorii de educatie
Asistent online

 

eLearning
I.D.D.
Revista de pedagogie
Aparitii editoriale
Stiri si evolutii
 
Propune un material
 
 

eLearning - certificari online

În ciuda obstacolelor în stabilirea avantajelor reale, tehnologiile de predare-învatare la distanta au un pondere din ce în ce mai mare în toata lumea, în mare parte datorita eforturilor profesorilor, parintilor si studentilor care considera accesul la o forma de învatamânt deschis la distanta un drept la educatie, sau ca rezultat al eforturilor bine-intentionate ale unor guverne, care considera educatia la distanta un panaceu în întâmpinarea cererii crescânde de formare pe tot parcursul vietii.

Sistemul eLearning a fost asociat teoretic cu termenii efectelor sale dezirabile, transpuse si la nivelul obiectivelor, care incorporeaza valori dificil de negat, cum ar fi centrarea pe student si autonomia. Însa acceptarea la nivelul comun a diverselor tipuri de educatie si formare la distanta, de la studiul prin corespondenta si terminând cu eLearning, este departe de a fi deplina. Includerea cursurilor la distanta în practica obisnuita de formare va avea loc doar dupa multiple eforturi de ridicare a standardelor de calitate, sustinute de cercetari în domeniu.

Va accepta un potential angajator o diploma care atesta absolvirea unui curs la distanta? Pentru moment, este dificil de raspuns la o asemenea întrebare. Perceptia comuna a cursurilor la distanta a constituit obiectul unor cercetari în Statele Unite (Vault.com, octombrie 2000), ajungându-se la urmatoarele rezultate:

  • 30% dintre profesionistii în departamentele de resurse umane au intervievat aplicanti cu diplome obtinute online;
  • 77% considera ca "o diploma care atesta absolvirea unor cursuri la distanta în cadrul unei institutii acreditate (Duke, Stanford)" este mai credibila decât o diploma obtinuta de la o institutie virtuala (Jones International);
  • 26% cred ca o diploma de curs la distanta este tot atât de credibila ca o diploma conventionala;
  • 61% sustin ca o diploma de curs la distanta nu este atât credibila, dar este acceptabila.

Este cert ca în privinta cursurilor la distanta perceptia comuna este tributara multor prejudecati. Revine practicienilor educatiei rolul de a îmbunatati imaginea programelor de formare la distanta printr-un efort sustinut de clarificare teoretica pe de o parte, iar pe de alta parte de ridicare a standardelor în practica curenta. Cu atât mai mult cu cât, prin eliminarea obstacolelor de ordin spatial, temporal sau a impunerii unui ritm de învatare, se asigura astfel posibilitati de studiu unor categorii sociale largi, fara întreruperea activitatii lor profesionale. Aceasta este de fapt si caracteristica principala, care face ca sistemul sa fie deosebit de viabil pentru ciclurile superioare, pentru educatia permanenta, pentru educatia vocationala si îl situeaza potential printre cele mai solicitate tipuri de sisteme de educatie ale viitorului.

Majoritatea rapoartelor de evaluare publicate puncteaza succint meritele reale si valoarea sistemelor de eLearning. În schimb, acorda o mare atentie satisfactiei cursantilor (ca si consumatori), impactului tehnologiilor utilizate sau conditiilor de îndeplinit pentru mentinerea studentilor în programul de formare la distanta. Unele studii compara cursurile la distanta cu formele traditionale. Dar, daca educatia la distanta înseamna eliminarea barierelor institutionale, mai este nevoie sa-i demonstram eficienta, când este atât de evident aspectul negativ al acestor bariere? Nu, dar numai în privinta accesibilitatii. Cât priveste factorii pedagogici ce constribuie la succesul unui program de educatie la distanta si modurile în care aceste programe pot fi ameliorate - acestea sunt subiecte mai putin abordate sau detaliate.

În mod sigur, încrederea deplina într-o astfel de inovatie va veni doar dupa stabilirea cât mai exacta a gradului în care scopurile sunt atinse si asteptarile justificate. Însa deocamdata, eforturile de clarificare a domeniului eLearning în România sunt demersuri individuale. Toate referintele la studii aprofundate se fac la surse straine. Baza teoretica si sustinerea legislativa pentru solutiile de eLearning românesti merg pe acelasi drum sinuos, prelungit pâna în ultimul moment. Instruirea pe tot parcursul vietii, nevoia de formare continua - sunt probabil realitati ale unor tari mai dezvoltate si cu decidenti mai responsabili.

octombrie, 2002

Olimpius Istrate
TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare si Inovare in Educatie
olimpius.istrate [at] tehne.ro


  eLearning
 
  elearning-forum.ro
 
  elearning.romania
Intrare in forumul de discutii eLearning
 

Cursuri online gratuite

La adresa academia.1educat.ro, sunt acum disponibile o serie de cursuri gratuite în sistem eLearning.
 

 

eBooks

Carti electronice, pe care le poti achizitiona de pe Internet, iar apoi le "rasfoiesti" direct din calculator.
Click pentru Libraria OnLine.

cursuri:
1educat.ro - portal de cursuri
 
  Partener educațional 1educat.ro: TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare și Inovare în Educație  
    elearning.romania    Anunturi    eLearning    Stiri    
    1educat    Cursuri    Cariera    Mediul educational    Editor    Resurse    Asistent online    
 
  © AEC România, 2001-2006
www.1educat.ro

Gazduire: HostX (oferte de hosting)